Kattis & Company

fick gå upp jättetidigt idag. kvart över 6! haha, har nog inte gått upp så tidigt sedan Gamleby vecka 13, men konstigt nog, kände jag mig jättepigg när klockan ringde, och det var helt sjukt ljust och varmt ute. underbart. pallrade mig sedan iväg till skolan redan tio över 7 eftersom att vi var tvugna att öva på vår NO redovisning som vi skulle ha första lektionen. det kunde kanske gått bättre..., men då kände jag bara att jag inte orkade lägga min enegri på att skälla på folk, så jag lärde mig mitt och struntade i dom andra. kanske lite egoistiskt kan tycka, särskilt med tanke på att det var ett grupparbete, men det är 1 vecka och 2 dagar kvar innan allt ska vara inne för betygen, och då är det bara att pluga järnet, och då får alla ta ansvar för sig själva. hårt, men sant. sånt är livet.

i alla fall kände jag att redovisningen gick bra, och sen återstår det väl att se om läraren tyckte samma sak.
hem sen en sväng, och sedan ner och träffa Zara & Olea på stan, precis som alla andra tisdagar. :) roligt som vanligt. puss på dom <3

snart är det långhelg och det ska bli underbart! och imorgon är det nästa halvdag. går i skolan på förmiddagen, och sen har vi orientering i pålsjö hela eftermiddagen. okej, nu är kanske inte orientering det bästa jag vet, och jag ska inte sticka under mattan med att jag hade behövt timmarna på eftermiddagen i skolan, men det ska ändå bli skönt att komma ut lite och slippa tänka på det allt mer ångestfyllda terminsbetyget...

usch ja. näe, nu är det dags att släppa det tror jag. eller snart i alla fall. har i bestämt mig för att hela torsdagen, när ala är lediga, ska jag ägna åt att plugga så att jag faktiskt har en chans att få de betygen jag vill ha.

nu har jag nyss kollat på det fantastiska programmet Kattis & Company, och det var sista programmet. det är riktigt bra det. det ger verkligen spår efter sig och man funderar över det dom tagit upp efter att programmet är slut. för nån vecka sen till exempel, pratade dom om döden. jag menar hur många andra tar upp ett så allvarligt ämne? och dom ställde bland annat frågan "Varför är vi så rädda för att prata om döden". tyckte det var en bra fråga, som egentligen inte har något svar men som ändå är värd att fundera över. och även när dom diskuterade självförtroende och bland annat pratade med Magdalena Graaf som var med som hjärnblödning för 5 veckor sedan när hon var med i programmet. riktigt intressant. Vill bara ge en hyllning till Kattis Ahlström och alla andra som skapat det underbara programmet. Tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0