lördag!

herre jesus! i onsdags skrev jag, eller tänkte i alla fall att jag längtade till lödagen, och den är redan här, och nästan förbi! dessa 2 dagarna har bara flugit iväg och nu väntar stenplugg hela veckan. känns som en omöjlighet att klara av allt som jag ska, och måste klara av, men ta mig fan, jag SKA klara det!! jag MÅSTE klara det. eller var det inte nån smart psykolog som sa att man inte skulle tänka "måste" utan iställer "vill". så jag VILL klara det! sen om det blir så eller inte, återstår att se.

idag var det ju ridning på schemat som vanligt, jag antar att min kära ridlärare Li, använt sitt huvud och gett mig Lützen, som jag då ska tävla imorgon. snällt. och det var ju hoppning också så det var ju alldels utmärkt. och det kändes bra, och det var skönt att rida en häst som jag känner och som jag kan kontrollera och vet hur den fungerar, till skillnad från när jag ridit Cordell tidigare veckor. så det känns bra. stannade kvar sen i kiosken med Carro, sen byggde vi in banan och sen hem och läsa lite i "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". sjukt bra, älskar den boken. känns helt surrealistiskt att det faktiskt har hänt på riktigt. svårt att inse att vissa har sådana livsöden...

sen på kvällen blev det Robinson 2009. sjukligt spännande ju!! men det var ju riktigt trist att Erik, Blomman, åkte ut. nu är det 3 tjejer och en 54 årig man kvar... what a finale.... -.-. men men, av dom 4 är ju Jarmo den värdigaste vinnaren och om inte han, så Anna. riktigt roligt i första tävlingen när Elleonor vann! helt oväntat. sånt gör programmen spännande.

ikväll blir det ingen längre uppesittar kväll, som det har blivit nu hela långhelgen från onsdag till fredag. ska försöka vara på stallet vid 9 så jag hinner se alla roliga som ska tävla :)  Lycka till alla <3 och ha det bäst så länge. puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0