på äventyr...

jag är ju så himla smidig! jag skulle ju då somsagt ut och springa och det blev Bruces skog. tyckte ändå att jag hittar rätt bra där eftersom att det ligger så nära stallet, så jag & Olea har gått där måååånga gånger och jag har varit där med mamma och hunden rätt mycket i sommar. Men i alla fall så började jag då springa, och det gick bra och så. jag hade bestämt mig för att springa på tid istället för kilometer, så jag lyssnade på Laila Bagges sommarprat på 45 minuter och när de började närma sig sitt slut, såg jag inte längre några gröna stolpar, eller jag tänkte inte på det, utan antog att jag skulle springa över vägen, eftersom , ja, man brukar gå där. man hamnar då på en grusväg mitt i mellan två fält. och i slutet av grusvägen ligger en asfaltsväg rakt fram, med en smal, smal tunnel, som går till Vasatorps golfklubb. men där var så himla mörkt, så där ville ju inte jag gå! så istället gick jag längs med fältet en bra dit, f ör jag trodde att parkeringen åg ditåt. vilket visade sig vara heeelt fel. hade ingen aning om vart jag var. så det var bara att traska tillbaka. jag kom på att jag hade sett bilar på en väg utanför en liten skog som låg där, men nähä. det var fel väg. så det vara bara för mig att gå tillbaka för hela grusvägen och sen gå längs med bilvägen och in till parkeringen. allt detta tog kanske en halvtimme, och fy fan vad jag frös! tänk er själv att ha sprungit så man ändå är rätt så svettig, och sen får man gå aslänge (det kändes mycket längre än vad det var, säger jag till mitt försvar!). och sen var det ännu kallare att köra hem! hacka fan tänder! det ska man INTE göra i augusti månad! inte okej.

men jag hade en GPS sändare på armen, så när jag till slut kom hem. 2, 5 timme efter att jag börjat springa, kunde jag se vart jag hade varit. och typiskt nog, om jag inte hade varit så himla feg, och itne velat gå på den asfalterade vägen, och gått till höger iställer för under tunnlen, hade jag kommit direkt till parkeringen... -.- segt, men i alla fall. radiosporten underhöll mig. puss på det <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0