på fyra ben går den som jag gillar allra bäst....

Dagens, eller kanske veckans lärdom är nog; Ju mer jag lär mig om hästar, dess utbildning och olika ridtekniker, desto mer inser jag hur mycket jag vill det här och hur mycket jag älskar det.

Känns så himla nördigt att säga, men jag måste göra det ändå. Gud vad jag älskar hästar. och gud vad jag älskar att rida. För känslan när det går bra är tusen gånger starkare än besvikelsen när det går dåligt. och när man märker att det funkar, att det man kämpat med ger resultat, herregud kicken är enorm.

Hoppade ikväll och även om det var en relativt lätt övning med låga hinder så känns det bara som en teas. jag vill ha mer mer mer!! efter varje avslutat språng ville jag att det skulle komma fler. mer utmaningar, större hinder! mer saker att övervinna tillsammans, hitta vår strategi för att lyckas allra bäst!!

känns bra att den skola jag valt ger mig möjlighet att lära mig mer och fördjupa mig i det jag gillar allra bäst. det enda sättet att lyckas är att träna, träna, träna. rida, rida, rida. me loves it :D



Med kärlek vänner


och ja, jag helt och fullt medveten om att jag ger på tok för mycket eftergift och kastar fram mitt överliv som om det vore 1.30 när det är 0.80. Men jag jobbar på det och det har faktiskt blivit bättre (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0