my day is the bad day

Det blev inget reningsverk i morse. Var på skolan kvart i tio, det vill säga samtidigt som bussen skulle gå och jag var tvungen att lämna mina väskor. så gick på specialhästvården istället och putsade sadlar och träns i en och en halv timme. sen efter lunch var det ridning som gick åt helvete... Red en häst som heter Biscaya och hon var väldigt mycket ponny i sättet och jag har med åren insett att jag inte kan rida ponny. Efter det; Körning. Körde ett 5årigt sto som heter Quba (men som jag kallade Quila, en annan häst). det gick också åt helvete. usch... var med andra ord inte på världens bästa humör vid middagen.
som tur är blev det bättre när Maja undrar om vi ska sticka och umgås lite med vår tillfälliga gemensamma skötsto + föl. Dom vi ska ha egentligen är båda dräktiga och ute i hagen. dessutom är de bara 2 år och knappt hanterade.. känns tryggt haha ;) näe, men det ska bli super. Det var galet mysigt att bara stå och pyssla lite med fölet (som vi inte vet vad det heter) och stoet, som heter Loralei. supersöt.
Näe. nu ska jag tvinga med mig Maja till fritids och fixa lite saker.
Med kärlek vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0