only by the night

puh. Såhär på kvällskvisten är det rätt så skönt att ligga i sängen och mysa med sin dator och veta att man inte behöver gå uppförrän halv 5 imorgon eftermiddag om det nu skulle vara så! Inte för att jag kommer kunna sova så länge, men ni fattar grejen. Jag har noll saker att göra imorgon och det är skönt! Särskilt efter flera intensiva dagar med mycket jobb. Då är de ännu mysigare för då vet man på något sätt att man är värd det...fast alla är i och för sig värda en latdag. Det borde vara en mänsklig rättighet!

nu har jag bara ett problem (i alla fall som jag orkar tänka på). och det är att jag är lite sugen på att köpa en Ipod touch (nej, av nån anledning har jag inte ägt en ända ipod...) men jag vet inte om det är värt det om jag ens kommer använda den och det känns ju ganska waste att lägga ut 2000 kronor och sen bara låta den vara... Men annars funderar jag på att dra ut på Väla ändå och se om det kanske finns något roligt kvar på HM:s Garden collection. dom hade ganska söta kläder...

fast då måste jag göra det ensam. för lika mycket saker som jag har att göra har jag folk att göra det med. Ingen är kvar i Helsingborg tydligen.... dissen -.-' jaja skit i det. jag har fan vart social 5 dar i sträck. den kan vara hälsosamt att ha en högtalande monolog med sig själv ibland och diskutera saker med sig själv... nu lät det som att jag hade någon typ av diagnos, men det har jag inte. Det är bara det att allt "makes more sense" när man säger det högt, och jag har ju ingen att prata med, så vad ska jag göra?

Men på tal om diagnoser så kom jag på en sak med mig själv igår...När vi körde genom ett område i Helsingborg om heter Maria Park där det för typ 20 år sen låg ett psyksjukhus kom jag på mig själv med att vara så fruktanvsärt nyfiken på det är stället och det var en sån konstig känsla när min pappa lite random bara "ja, det var i dom där röda stora tegelhusen som var själva sjukhuset. Och i de andra stora husen bakom, det var där man brände dom som inte överlevde..." Kändes typ som om man var på Auschwich och såg alla gaskammare... Fast det var inte det som var min tes, min tes var att sen när jag kom hem ville jag typ veta allt som det är stället satt och googlade en massa samtidigt som jag satt och funderade på en människan psyke vad som utlöser psykiska sjukdomar och vilka tankar somsnurrar i en juk människas gärna. Jäklar vad roligt det hade varit att kunna ta reda på det, bara för att få lite mer förståelse varför människor gör som dom gör och vad det är som får folk att göra det allra mest sjuka saker...

Det var en sida av mig som jag inte ens visste att jag hade. Man kanske skulle utbilda sig till psykolog?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0