lösa alla världens problem

Vår kurs som vi läser i skolan för tillfället känns... aningen orimlig. Vi, 118 nior i en liten stad i södra Sverige, ska lösa så gott som alla U-länders problem för att få MVG.

såhär står det i MVG-uppgiften:
* Presentera lösningar på problemen både på internationell och nationell nivå. Vilket samarbete krävs, hur ska samarbetet se ut?
* Vad måste göras på individnivå och vad måste göras på samhällsnivå?
* Vilka problmen måste prioriteras först och varför?

Det två sista kan jag väl ändå tycka är bra, inget helt orimligt, men att hitta en lösning på ett U-land,är inte det lite grann vad hela världen har jobbat genemsamt med i en väldigt massa år? och det ska vi fixa nu på 4 veckor. jomenvisst!

näe, nu måste jag fortsätta med min dödligt trista uppsats om mitt alldeles egna U-land. Ekvatorialguinea (nej, känn dig inte mobbad om du inte visste att det existerade eller trodde det var Ecuador. Du är inte den första... -.-')

Thank you Melissa Horn för din musik för tillfället. save my day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0