tre...två..ett.. BLOGGA

jag bloggar väldigt dåligt numera jag hinner uppriktigt inte mer, och mobildblogg tröttnade jag lite på. Får väl försöka återuppta det lite grann :)

Igår var iallafall en väldigt effektiv dag ur en skolsynpunkt. Hade halvhemstudiedag vilket innebär att vi slutar 11.15 för att sen jobba hemma i 1½ timme. och eftersom att själva arbete i skolan inte börjar för än 10 på måndagar hade vi alltså 1 timme och 15 minuter på oss i effektivt arbete. jag hann med att redovisa min SO debatt. sista kursen nånsin... redovisa engelska steg 34, en jämrförande analys och lämna in min svenska med nomineringar ohc motiveringar till mina "nobelpristagare". väldigt produktiv förmiddag med andra ord.

och idag har jag slutfört mitt tal på steg 35 (sista steget som finns) i svenska och övat rätt mycket på min lektion som jag ska hålla i engelska på 35. Dessutom har jag fått reda på resultatet från matteprovet som jag skrev förra veckan; MVG. Så jävla gött!! Hur länge sen som helst jag fick MVG på matte så det kändes superhärligt att avsluta matten på kunskapsskolan med ett fett jävla MVG!! :D haha. inte ett dugg betygsfixerad, nejdå? hur tänkte du där?! :O

men nu börjar det kännas att slutet är nära (okej, det där lät dramatiskt!) men man är ju väldigt trött samtidigt som man vill prestera allt man kan och då blir det lite jobbigt, men det är bara att bita ihop och tänka att om 1 vecka är det slut. eller inte helt slut, men då är de sista schema dagen så efter det kommer vi bara göra massa roliga saker med a-laget och umgås med varndra i en vecka :) super mys!

För om precis 2 veckor har jag sommarlov och jag kan inte längre kalla mig elev på kunskapsskolan i Helsingborg utan kommer istället bvara "blivande elev på Bollerups lanbruksinstitut" läskigt det där.

På tal om Bollerup så ska jag dit på fredag när min kära syster tar studenten!!! ska bli sjukt kul och mysigt. älskar det stället!! skulle egentligen till växjö på söndagen också och fira min.... nånting.. som tar examen men det blev inte så. hade bara varit jag, 50+are och småbarn så jag hoppade av.... haha

nu blev det här ett superlångt inlägg, men samtidigt så kände jag att glädjen över att skriva kom tillbaka under inläggets gång och det känns ju helt ärligt hur bra som helst!! Så nu ska jag peppa inför imorgon bara för att det är en ny härlig dag och jag kommer kanske prestera någonting och varje dag som den möjligeheten finns är en bra dag!!

måste också bara, snabbt innan jag slutar dela med mig av ett uttrck som jag hörde i helgen:
"Att tala sanning är att ljuga så att folk tror en". så himla bra! ta med er det vänner så ses vi imorgon. låt världen bli en del av dig och du en del av den så kommer ni samverka i harmoni.
puss vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0