Hanna

ibland är det väl konsigt hur man upptäcker musik, eller ja, vad som helst egentligen?
Låten "Hanna" av Melissa Horn är en låt som jag lyssnade på "på riktigt" nu ikväll för första gången. och den hörde jag innan jul inne på VILA-butiken i stan när jag väntade utanför provrummen på Andrea som provade klänningar inför nyår. och jag minns att jag tänkte att "om jag lägger något ur låten på minnet så kan jag söka på den när jag kommer hem" och dte gjorde jag ju, men det tog ju 2 veckor. och det ända jag kom ihåg va "jag gav upp för länge sen" och en sökning på dte på youtube gav resultat till denna smått fantastika låten. Galet hur fin texten är och hur bra hennes röst passar till den sortens låtar. Faktiskt aldrig hört henne innan och trodde att det uttalades med engelsk melodi -.-' ungefärså mycke visste jag om Melissa Horn.

visst finns det dagar då jag kan vara snäll och låtsas som förut, och visst finns det dagar då det kan göra ont att se dig ramla häromkring. Det fanns en kärlek, men den har brunnit ut, du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas till slut. Du säger att du minns och att det känns som igår, men det var för länge sen för att ens komma ihåg. Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat om på nytt. Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen. Jag gav upp för länge sen. Du är kvar med samma folk, kvar med samma man. Lever kvar med samma damm och du går i samma kläder, blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus. Det är att leka med eld att dra upp det här igen för du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen. Det finns ingen att behaga, inget att förklara, inget att försvara, jag gav upp för länge sen. Jag gav upp för länge sen. <3

Där var texten till låten. ett klipp kommer imorgon. orkar inte leta upp ett nu (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0