bara massa text

grattis. Sofie har äntligen tagit initiativet och mejlat 3 olika ställen hon kan tänka sig att praoa på. Är hon inte duktig?
satan vad jobbigt det är att skriva om sig själv i tredje person?! :O

jaja. jag borde sova nu, men det gör jag aldrig när jag borde. jag måste upp tidigt imorgon. också -.-'
men det är bara att vänja sig. på måndag börjar skolan. galet vilken tuff termin det kommer blir, jag har ångest inför nationella proven. 6 stycken ska jag genomlida. och enligt terminsplanen blir jag jäkligt tight. men det är bara att bita ihop. se saken fråfpn den ljusa sidan. det blir i alla fall snart ljust!! men då går vi mot sommar och då kommer avslutningen närmare och närmare och slutet av tiden på kunskapsskolan likaså.
jag tror detta kommer bli en vår fylld av avslut som kommer lämna efter sig en massa saknad. men till hösten så kommer ju nya saker och  mycket nya intryck som förhoppningsvis kan väga upp saknaden.

och dessutom måste jag ju välja gymnasie också... och jag är fortfarandde tveksam till om Båstad är rätt gymnasie för mig, och om det inte vore bättre och jag började på Bollerup där jag nästan är 100% säker på att jag kommer trivas. och det är inte bara skolan, det är praktiska saker också.  Om jag börjar på Båstad kommer jag behöva pendla dit varje dag, och eftersom att jag då kommer sluta skolan ganska sent, vid 5 ibland, så ska jag då hem, äta, vila lite och sen antaglien ha galet mycket läxor som måste göras, och då ska jag altså göra dom på kvällen nån gång. kommer jag orka det, eller kommer mina betyg rasa? Där är ju fördelen på Bollerup att man bor där så det finns inte sådär varst mycket annat at göra, så det blir kanske lättare att få saker gjort.
Men samtidigt har Båstad exakt en sån utbildning som jag söker + att jag får chansen att komma utomland vilket är det jag vill mest av allt, så rent utbildningsmässigt är Båstad det helt klart bästa valet . Men samtidigt vet jag ju inte hur det kommer bli på Båstad om det kanske funkar ändå. Bollerup är mer säkert och Båstad mer osäkert. sen är ju frågan vilken sida jag innan månaden är slut ska ha valt...


något att fundera på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0