djupa tankar om djupa saker...

När jag var inne och duschade nyss slog det mig hur lite jag har att göra om dagarna, för jag minns varje gång jag duschat de senaste dagarna. Så antingen så jag har jag så lite att fundera på att jag nu, omedvetet lägger den tiden på att noterna min duschritual varje dag, eller så hade jag så mycket att fundera på under terminen att det liksom bortsortetar sånna saker...

Men jag kan ändå känna att det är rätt viktigt att lägga på minnet om jag redan duschat idag, eller om jag ska passa på att göra det nu, medans jag ändå uppenbarligen överväger saken. För det är ju en sån sak som är rätt viktig att komma ihåg, men den deja vú känslan jag fick när jag kastade handukkarna mot duschen idag, har jag inte känt innan, oavsett om det varit lov eller inte... Så då är frågan om det har varit ovanligt mycket att tänka på, så att nu, när jag egentligen inte har nånting alls att tänka på, tar bort allt som finns att tänka på, och tar tillfället i akt och reflekterar över helt ovässentliga saker...
eller! nu kommer ännu en teori! så är det för att jag alltid duschar vid samma tidpunkt varje dag! eller ja, inte exakt såklart, emn you got my point! och att hjärnan så undermedvetet noterar detta faktum och gör så att jag reagerar på det när det händer 4;de dan i rad... ja, så kan det faktiskt vara!
Gud vilket geni jag känner mig som när jag använt X antal tecken för att reflektera kring något helt onödigt... och trots att det är jul, så känns det riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0