moppe och löpning

shiet vad det regnade i eftermiddags!! helt sjukt mycket regnade det.
och idag har jag för övrigt varit på den första av två kurser i att ta förarbevis för moped klass 3. wuhu. moped klass tre, allstå EU moppe 45 km/h. men ärligt talat var det fruktansvärt tråkigt. han satt och malde om hur man skulle göra i olika situationer när man höll på att bli påkörd...? lite skumt. vi fick inte ens sitta på en moped för att testa och nästa vecka är det prov och uppkörning... ännu mer skumt, men förhoppningsvis kommer det gå bra. fick 2 böcker, som jag ska plugga in.... ich då. måste börja.

förresten så mejlade jag en klubb som jag läste om i pålsjö som hette HLK-92, Helsingborgs löparklubb tydligen, och så fick jag svar idag. haha. det var faktiskt lite roligt, för den uppfattningen jag fick av klubben, var att det var lite äldre personer med så jag skrev helt enkelt att jag var 15 och undrade om jag "platsade" och svaret blev " Alla är välkomna att springa med oss. Generellt sett är vi lite äldre än dig runt 30-50". jag ansåg det väldigt roande att om jag nu blir medlem, så kommer jag alltså spendera nån timme 3 dagar i veckan springades med medleåldersmänniskor... första tanken var lite.. tvekande, men när jag har funderat på det, är det kanske bra, för då slipper jag prata och jag har ju enligt expressen "troligen social fobi" så det kanske är bra, haha :P

näe, vi får väl se, egentligen var det träning imorgon, men det är RixFm festival i Båstad då, och artisterna som kommer till Helsingborg är fett tråkiga, så åker vi troligen dit. men men.

nu ska jag roa mig med min nya underhållning. papper, pennor och äntligen helg. puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0