"En komikers uppväxt"

Tog en paus från städning och citatanalys för att gå till kiosken som tvåorna har på skolan med Edda. De visade film där så vi stannade där och såg på den. Det var den underbara filmen Hipp Hipp Hora de visade. herregud! av någon anledning kommer den filmen upp med jämna mellanrum i mina, Zaras och Oleas konversationer.. förstår inte vad det är med den filmen som gjort sånt intryck på oss... antar att regissören på något vis lyckats då, eller?

Nu ska jag i alla fall skriva lite till på min citatanaly av "En komikers uppväxt" skriven av Jonas Gardell. bra bok for your information (:
och det fanns faktistk en hel del fina citat i den.

"man ska aldrig frammana något man inte behärska, för man måste alltid står till svars"
"Så länge vi skrattar är vi inte besegrade"
"Man tager vad man haver och ibland räcker inte det"
"Jag kunde göra underverk,, läka sår och gå på vatten, färdas obegränsat i tid och rum, jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny"

några av de citat jag valt ut att analysera (:


Med kärlek vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0