chillaxa

Inte hunnit skriva nånting förrän nu, för som varje fredag är det fullt ös medvetslös :)

Hade körning i morse och det gick faktiskt rätt så bra. känner att jag behöver få lite självförtroende där och inte få panik så fort hästen inte är 100% uppmärksam på mig. slappna av lite.
Det var faktiskt en av sakerna jag låg och tänkte rätt mycket på igår kväll när jag skulle sova. Har sagt rätt många gånger att det alltid är mycket svårare att rida på skolan än hemma på ridskolan. och allt lät ju mycket bättre igår natt, men tanken var nått i stil med att när jag tänker på att det gäller betyg så får jag prestationsångest för att jag inte vill misslyckas och när jag får prestationsångest så spänner jag mig och när jag spänner mig spänner sig hästen och spänner sig hästen blir jag frustrerad och blir jag frustrerad kan jag inte rida. ond cirkel....

Så jag måste slappna av och inte ta allt på så stort allvar...

så ridningen gick inge bra idag, men kändes skönt att få en bra gång på körningen efter den katastorfalt dåliga lektionen från min sida i måndags.


avslappnad och lugn på min kompis ponny i somras. så vill jag alltid känna.

Med kärlek vänner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0