Mer känsla än förnuft

Idag stod det special hästvård och ridning på schemat. Special hästvården gick inget bra, men var rätt tagad på ridning. Allt härligt att sitta till häst ju!

Men det gick ju inte allt bra, bara för det. Kom inte överens med hästen och kom liksom aldrig till ro med någonting, jag fick liksom aldrig till det. Och jag kände hela tiden att det var mitt fel, jag red helt enkelt dåligt idag, vilket såklart var otroligt frustrerande!

Men när jag pratade med min ridlärare i slutet, som vi alltid gör för att reflektera kring vad som gick bra och dåligt under passet så verkade hon förvånad över att jag tyckte så. Hon hade snarare tyckt det sett riktigt bra ut och att det varit ett av mina bättre pass.

Så där ser man hur mycket det kan skilja från vad det känns som och hur det ser ut. Men även om hon tyckte det såg bra ut, ändrade inte det min uppfattning om att det inte gått så bra.
ridning är mer än känsla än ett utseende.

Med kärlek vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0