kossor, grisar, kycklingar och bilder!

Sitter på bussen från skolan till Malmö och har äntligen lite tid att skriva. ibland blir det lite tight både med plugg och socialt liv.

Idag stod det studiebesök på schemat i kuren djurkurs grund så hela förmiddagen spenderade vid först på en mjölkproduktionsgård med 350 mjölkkor och sen på en slaktkycklingsgård med 76 000 kycklingar!!
76 000!!!! Det är sjuuuukt många! Trodde det skulle kännas jättehemskt att vara där, men de hade de verkligen superbra och de som drev gården var väldigt måna om sina kycklingar och ville att de skulle ha det bra! så det kändes superbra!

Igår var det ju skördefest på skolan också vilket innebar att alla ettor, treor och personal blev indelade i 12 eller 13 blandade lag och så lekte vi lekar i lagen hela eftermiddagen som tvåorna arrangerade. Var väl helt okej kul, hamnade inte med någon jag ens visste vem det var så det blev väl lite stelt och så... Sen åt vi helstekt gris som de grillade precis utanför idrottshallen där vi också satt och så.. som tur var hade de tagit ner grisarna när vi började äta, men ändå. Det tog emot lite att äta det.

Men egentligen så är det ju precis samma kött som det jag äter hemma och antagligen i skolan eftersom att Bollerups grisar till stor del går till Scan, så det borde inte vara så konstigt, men det blev så påtagligt när de första hängde över grillen och sen 20 minuter senare låg på min tallrik. Tur att jag itne haft grislektioner än, då hade det nog varit ännu värre!

Men innan jag slutar kladda mer på det här inlägget som blev väldigt långt tänkte jag visa lite fler bilder från hur jag har det här nere. tänkte att det kunde vara roligt att se (:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0