ESC -10

Eurovision song contest är ju igång för fullt just nu, och nörd som man är får man väl försöka ha lite koll :)
semin igår sög ju honestly hårt! vad fasen har balkan skickat för låtar i år?! både Serbiens, Bosnien-Herzegovina (noll koll på stavningen på det där...) och F.Y.R Makedoniens bidrag var ju på riktigt helt crazy bananas. på ett negativt sätt...

Fast några låtar var ju ändå bra. som Belgien, Albanien & Lettland. och sorgligt nog tävlar ju vårt kära Sverige först på torsdag, där flera av de sergetippade också är med... -.-'. ex. Israel & Armenien.
Men om jag inte får hålla på Sverige i tävlingen hejar jag utan tvekan på Israel. Låten är så himla fin, även om jag först tyckte det lät väldigt... annorlunda att sjunga på hebreiska, det passade liksom inte riktigt, men efter några lyssningar (okej... man accepterade i mitten av låten första gången. krydda inte sofie!:) så blev det riktigt, riktigt bra, även om man inte förstår ett ord av vad han sjunger :P jaja, man kan ju inte få allt.

sen om vi ska prata lite om det andra bidragen, det som redan är i final, så måste jag säga att flera av dom också är helt genom fuckade... fast Tysklands bidrag också är riktigt mysigt. jag gillar hennes uttal lite... fast jag kan inte avgöra om det är liksom typ "miss-li engelska" eller ovanlig tysk brytning... sv årt att lista ut, men va fan.. låten är fett mysig :D och den sätter sig på huvudet sjukt fort!

så jag hoppas mest på Isreal, Belgien och Tyskland. och såklart Sverige med Anna. även om det är tufft på tordag hoppas jag verkligen att hon i alla fall till final, och enligt de komentarer som finns på youtube så är det ändå ganska många som hoppas på henne i top 10... så då känns väl en finalplats i alla fall inom räckhåll eller?

Jag tycker i alla fall verkligen att anna förtjänar sin plats. hon är bra, låten är bra, men konkurrensen är hård. Anna -  jag hejar på dig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0