ett MVG

Igår fick vi reda på vad vi fått för resultat på de nationella proven i svenska och det fick mig lite att tänka på hur lite värt ett MVG har blivit...

I alla fall så som jag upplever det på in skola och i min klass där väldigt många är väldigt duktiga, vilket är bra och peppar en att prestera ännu mer. Men när ett VG är ett dåligt betyg och ett MVG känns... okej, är det inte bra längre. Seriöst, det finns ju ändå bara 3 betyg, utom då på nationella när de är nyanserade, men även om man fick VG+ så var man missnöjd. Känns bara helt sjukt det är ändå så nära det högsta man kan få!
och nånstans måste ju det bottna sig i konkurrens och prestationsångest.
och jag känner mig knappt nöjd med ett MVG. jag vil ha högre, vill kunna prestera ännu bättre, fast att det inte finns något högre man kan få. Det känns som att "bara" ett MVG är.. som ett VG. och ett VG är som ett IG.
"får jag inte MVG kan jag lika gärna skita i det"

helt sjukt...
men jag ska egentligen inte säga nått. jag är ju precis sån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0