creative

Just i detta nu känner jag mig otroligt kreativ. som om jag ahde kunnat skriva en bok, måla en tavla, skriva en vacker låt, sy en tröja, eller ja, typ vad som helst som innefattar kreativitet!
väldigt skön känsla, förutom att jag inte får utlopp för den. det kan i och för sig också ha att göra med att jag egentligen vet att jag inte hade kunnat göra någonting av det jag skrev, så istället tar jag ut min kreativa sida på det här blogg inlägget när fingrnarna flyger fram över tangetbordet och skapar en text som kommer gå till historien!

HYBRIS

är för övrigt ett väldigt roligt ord so jag nyss upptäckt och det känns som om jag kommer använda det flitigt i min tillvaro, så de närmsta veckorna kommer allt och alla upphöra med att vara bittra, som det har varit enligt mig, mest för att bitter är en väldigt rolig sinnesstämning, och istället ha hybris. säger man så? Ha hybris?. om inte annat så kommer man säga så numera (:

Åter till min kreativitet. Jag tar också ut min kreativa känsla genom att lyssna på folk som faktiskt har talang och inte bara sitter som en annan degklump hemma. typ Celine Dion. tror jag ska spendera resterande timmar av denna söndagskväll med att lyssna intensivt på några av hennes låtar. blandat med lite annat som jag ännu inte riktigt kommit på vad det ska vara, men det löser sig nog.

youtube is my friend

för imorgon är det tillbaka till verkligheten, men eftersom att det innebär att jag kommer få rida, så gör det mig ingenting. sen att en av mina vänner, som jag också pluggar spanska med, har varit inlagd på sjukhus och inte mått sådär väldigt bra, är kanske en mindre rolig sak, som också för med sig ett problem till mig. att jag måste hitta någon annan att göra spanska nationella muntligt med om hon inte hinner återhämsta sig ordentligt, så hon inte blir sjuk igen, till på torsdag. och det är ju dumt att stressa henne, så nu måste min hjärna komma igång... men det är väl lika bra att ta det imorgon när jag ändå måste börja tänka så man inte gör nått i onödan menar jag. Det är ju tämligen onödigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0