it's getting closer

Ligger i min säng och håller på att mata in cd-skivor in och ut ur datorn för att få in all musik på iPoden.. och nej, jag laddar inte ner illegalt, och ja, jag köper fortfarande cd-skivor. Varför? Av den enkla anledning att jag tycker det känns härligt att ha något konkret bevis på musik. statement.
Men fan asså... jag borde sova nu. kände mig så himla trött och bitter på livet innan att jag gick och la mig, men sover jag? näe såklart inte.
men känner mig mycket mer taggad och glad nu för helgen kommer bli helt grymt rolig! på fredag blir det ju ridning som vanligt och så, sen efter det, luciarep inför showen på lördag och det är alltid så himla mysigt tycker jag. för det är nånting man har gjort i alla år så det blir sån stämning med alla hästar, barn och sånger! och förhoppningsvis så hinner vi kanske repa us-numret också.. får se.
sen lördag blir det första jobb som vanligt, men eftersom att runt 40 hästar ska vara knoppade och glittrade till klockaan 4 så kommer det råda full aktivitet hela dagen och det är också så himla mysigt! åh vad jag känner stämningen! och alla går och längtar lite till kvällen, putsar på sin häst och bara myser i stallet! gud vad jag älskar det! och ska allt förberedas med praktiska grejer, så som. Hur ska jag hinna från luciatåget till min del av us-numret? och så vidare. underbart. och sen själva showen som alltid går hur fort som helst... förhoppninsgvis och hellyckad!
söndagen sen är det dags att sova. all day long. för på kvällen, eller ja, midnatt är det lussevaka på SF. var där förra året också, fast då mellan lördag - söndag. nu är det ju söndag - måndag vilket helt korrekt innebär; Sofie kommer behöva gå från lussevakan till tåget, till bussen, till skolan, till lektionen. gulligt trött jag kommer vara på kvällen där. ber en stilla bön att vi inte kommer ha spanska prov eller nått annat mysigt på tisdag morgon sen!

oj, nu blev det här ett superduper långt inlägg, men nått måste jag ju göra medan jag lägger in mina låtar ;)
Med kärlek vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0