Om man jämför...

hittade min loggbok från förra året i åttan och började läsa igenom reflektionerna för varje vecka där jag utvärderade mina veckomål samt strategier och så vidare. och det är ju verkligen då, när man får liksom svart på vitt hur utveckligen har gått. om man jämför från vecka 35-42 i åttan och nian är ju skillnade skrämmande...
i åttan hade jag under de veckorna redovisat 7 steg sammanlagt i de olika ämena (matte, svenska, engelska, spanska, franska) och under samma period i år 9 har jag gjort 3 steg var jag på ett inte uppnådde de kriterer som var minimum för det steget (det krävdes VG och jag uppnådde bara G). och visst, man kan skylla på att ju högre upp man kommer, ju svårare blir stegen, men det är ändå inte jättestor skillnad, för rent generellt gjorde jag inte sådär jättemånga steg i 8;an.

fast, om jag nu ska ge mig själv en självförtroendeboost, så kommer mitt värde av redovisde steg, förhoppningsvis ha ökat drastiskt efter denna veckan som kommer. har typ 1 miljon saker att redovisa! steg 27 i matte, steg 32 i svenska, steg 31 i engelska, samt ett hela 27 i spanska, eftersom att julia bokde redovisningstid till oss till måndagen efter lovet... -.-' utan att jag var där, haha :P men det är bara att plugga röven av mig denna veckan, sen kan man ju sova hela vecka 44. fett nice.
och dessutom har jag 10 instuderingsfrågor i NO som ska vara inne på måndag varav jag har gjort typ 3 av dom.. kunde inte resten... -.-' så kan det gå.

så nu tänkte jag faktiskt vara så duktig att jag ska göra dom nu. försöka i alla fall. :)
puss! hoppas ni får en underbar lördag kväll!

LIVE YOUR LIFE LIKE THERE'S NO TOMORROW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0