Exorcisten

vissa saker funderar man på hur länge som helst utan att orka ta reda på nått. så har det varit för mig med typ 2 saker.

1. Hur smittar hjärnhinneinflammation egentligen?
2. Vem är Linda Blari i Exorcisten, och varför är hon läskig?

Så nu har jag varit lite duktig och tagit reda på det. fast det gick ju sådär.
För jag hade för mig att jag hade hört att Hjärnhinneinflammation var jättesmittsamt, men det jag har läst är att det bara smittar via nysningar och intima kyssar (hemsidans enga vackra beskrivning), så det typ sket sig med min teori. :P
och en youtube sökning på "Linda Blair in Exorcist" och "Linda Blair walking down a stair" var kanske inte det allra smartaste jag gjort inom dessa 24 timmar. Inte för att jag ens såg på filmerna, nej, jag bara kollade bara på dom små stillbilderna som syns i youtube-sökningarna, och bara det gjorde att jag inte känner nån såndär väldig lust att gå till mitt rum ifrån där jag är nu, dvs, ca 5 steg från min dörr...

men nu slipper jag ialla fall undra sådär väldigt mycket, även om jag fortfarande inte vet... men sen vågar jag ju inte veta i heller. i alla fall inte det me Exorcisten. usch.

nu ska jag snart lägga mig för imorgon blir det stallet klockan 8 och tävling hela dagen. puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0