unstoppable!

och så var det lördag igen.veckorna går fort nu när det går mot sommarlov. i alla fall blev det ridning som vanligt, men jag hade inte Liberton, för ovanligehetens skull. Fick Cordell, och det gick... sådär. eller det gick ganska bra, men den lilla detaljen var ju att jag inte fick stopp på hästen!! :O och det störiga är ju att han går på hackamore, men han lyssnar inte alls på det! helt sjukt och så ville jag ju inte ta i han för mycket för det har alla ju tryckt i en sen man började att "du måste vara jättemjuk i handen och absolut inte slita och dra i hästen när det går på hack". men men. jag fick ju stopp på den till slut. haha och sen fick Li, min kära ridlärare, ta in honom i stallet för han dampa så mycket. speciell häst det där. Kan inte fatta att Anna Broberg, som har honom i hoppspecial, vågar hoppa honom på den nivån dom ändå gör, när han lyssnar så dåligt på sitt hack.. GUD. men sen rider hon honom sjkt bra också för hon vågar, och orkar sätta emot så mycket. men han var kul i alla fall. haha :D

sen hem och äta en sjuukt god middag som bestod av etercot(?), klyftpotatis, sallad och bearnesiesås och sen jordgubbar och vispgrädde till efterrätt. riktigt nice.
nu sitter jag här och fetar i mig chips och ska snart gå och kolla på Robinson 2009. puss på det och ha det bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0