slutspurt!

åh, det känns i hela skolan att vi är inne på det allra sista av terminen. alla pluggar på som aldrig förr, eller ja, många gör det. åttor och nior gör det i alla fall.och jag gör det. satt på matten hela förmiddagen från 10 till 11.40, helt själv och med musik i öronen. lovar att det är den bästa pluggstrategin för ALLA egentligen. fick gjort sjukt mycket. + att Steven hjälpte mig, precis när jag behövde hjälp. Han är så bra Steven. Har tar sig tid att se till att man verkligen fattar så man inte fastnar på nästa uppgift direkt igen. har honom att tacka mycket för när det gäller min matte kan jag berätta.

Eftermiddagen blev kanske inte fullt så aktiv, i alla fall inte sista lektionen, men herregud vad roligt vi hade!! Satt med Christian, och det kanske inte började så bra... Det är något med Christian som gör att vi får dom mest sjuka ideérna och pratar om de konstigaste saker. Exempelvis började vi på rasten att diskutera olika typsnitt på WORD. vad dom hette, hur man skulle uttala dom och varför dom hette som dom hette. och sen kom vi in på olika reklamer, och vi kunde dom utantill och satt och sa dom högt på skoltorget. en nån gång berättade jag för honom om Lennart Bång i Talang, och försökte lite halvhjärtat återge det jag kom ihåg av hans show. då exempelvis "Jag vill plocka körsbär i din trädgård. eller bli så kär, så till och med DiLeva blir avundsjuk". och sen var det kört. "Jag vill palla äpplen hos din granne, du och ja, det blir så bra" slutade det nog. Herre gud vad kul vi hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0