Robinson 2009

så. finalen avgjordes och även om det var grymt jämt på slutet, stod Jarmo Heinonen och Ellinor Pierre i final  och "Tysta juryn" samt Anna & Nina skulle rösta fram en vinnare. och det blev Ellinor! enligt mig, borde Jarmo vunnit av dom två och jag tyckte att det skulle stått mellan Anna & honom, men det sket ju sig redan i första tävlingen när det var dom som trillade ner först. och det störiga är var ju att i början kände jag lite grann att det gör inget vem som vinner, bara det inte är Ellinor! och då tar ju kvinnan hem allt... men men det bra med Robinson är ju att jag kan inte påverka något genom att rösta osv. som i IDOL. så man behöver inte känna sig skyldig. men jag kan inte låta bli att fråga mig själv vad som fick bland andra Lukas att rösta på henne. jag menar hon har aldirg gjort någon större insats för gruppen och kom igen först på dom 2 senaste tävlingarna. men det kanske var hennes taktik, jag vet inte. men ändå. Robinson handlar om att överleva och om man släppte Ellinor på en öde ö och Jarmo på en annan så kunde man komma tillbaka om 2 veckor och se Jarmo hålla på med sin morgongympa och hitta Ellinor ihjälsvulten... tror jag.  men det är min åsikt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0