gymnastik...

det är helt hemskt! jag saknar gymnastiken helt sinnessjukt mycket! det är absurt! vet inte om jag någonsin nämnt det här innan, och om jag har det så gör jag det igen.jag tränade truppgymnastik från det att jag var typ 3 tills att jag slutade i augusti förra året. den 10: de augusti för att vara exakt. det störiga är att när jag slutade och ett ganska bra tag dessförinnan tyckte jag ändå rejält illa om träningen. inte själva det i sig, utan mer mig själv. Jag var liksom en feg gymnast, och det är kanske inte det allra bästa om man säger så. det var som om jag hade någon slags spärr som sa "Du kan inte göra det här, det finns inte en chans i helvetet!" och den var väl starkare än tränarnas röster som sa att jag visste att jag kunde. och visst visste jag det, men det betydde inte att jag rent psykiskt kunde ta mig samman för att klara det. jag tror också att det trappades upp med tiden och allt eftersom alla andra såklart utveckaldes, stod jag still eller rent av gick bakåt, och det kanske inte var direkt stärkande för mitt självförtroende om man säger så...

Gymnastik var nog aldrig riktigt min grej, men det jag gillade mest är inte det jag saknar mest nu. Det var friståendet som jag tyckte om. Fristående är för de som undrar typ dans i gymnastik och påminner lite om balett med piruetter, hopp och sånt. det var det jag tyckte var roligast, kanske för att det verkligen inte fanns någonsom helst rädsla i det. inget tvåg att befinna sig på händer över ett 1.50 meter högt "bord" eller flyga fram baklänges över en matta som studsar. det blev på någon sätt min trygghet. men det är ändå inte det jag saknar nu. nu saknar jag farten och spänningen i gymnastiken som jag tappade någonstans på vägen genom åren, och det blev ersatt av rädsla. och dessutom saknar jag lagkänslan också. inte för att det inte finns fler lagsporter än truppgymnastik, men dom tjejerna jag tränade ihop med hade jag lärt känna under flera år, och alla träningar blev ju till slut ett virrvarr av glädje, blod svett & tårar. det saknar jag.

Så en hälsning och all lycka till i framtiden för Helsingborgs Turn förening F2 :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0