ett frustrerande faktum...

uhh!! jag bara längtar sönder till sommaren!! eller i alla fall tills att den här veckan är över så man sipper plugga mer. asså jag kan inte släppa att vår skola ger oss halvhemstudiedag samma dag som allt ska vara inne och på allvar tror att någon kommer arbeta hemma de 90 minuterna! vem i 15-års åldern gör det? precis, ingen! men jaja, sluta efter lunch tackar man inte direkt nej till. och när jag ändå är inne på temar, måste jag få klaga lite på min kära skola, Kunskapsskolan.
Hur FAN tänkte dom när dom la serveringsträning till 9:ornas avslutningsmiddag sista veckan innan betygen sätts?? Hur många åttor har tiden att spendera 3 lektioner under sista veckan + dagen för sista skifliga inlämning?? VEM?? näe precis. INGEN!! istället för att dom lägger det under de 3 dagarna som vi har, när vi ändå inte ska göra nånting för betyget är redan satt! då kommer ju alla sitta på torget eller i WS och inte göra nånting. men ändå måste vi till skolan. DÅ hade vi ju kunnat ta sånna saker. men jag antar välatt lärarna har fullt upp då. men varför ska VI bli lidande för att DOM ska ha tid att föra in allt? det är ju ändå våran framtid det hänger på. deras framtid är ju.. där och då? eller nått. och dom klagar på att VI har dålig planering... det är SÅ himla irriterade. när man säger till sin handledare/mentor att "jag hinner inte! varför lägger ni allt samtidigt?" då kommer dom med "det är inte det. det är du som har planerat dåligt!". MEN VI KAN JU INTE PÅVERKA ELLER VETA NÄR NI LÄGGER ERA HIMLA KURS-UPPGIFTER NÄR VI SKRIVER VÅRA TERMINSPLANER! åh, jag blir så frusterarad. för låt alla stora bokstäver och sånt i texten. men det känns som effekten är större då.

I alla fall. på stan idag diskuterade vi en hel del, och kom bland annats fram till att på skolavslutningsdagen (jäklar vad långt ord!) ska vi ha picnic i Pålsjö nånstans! alla är välkomna att deltaga. ta med dig mat och gott humör :D haha puss puss <3

bjuder på en "vacker" bild från en av mina, Zaras & Oleas många tisdagar inne på Gina Tricot. dock inte från idag, men i alla fall :)
en ganska kass, men ändå e bild, från ett av mina, Zaras & Oleas besök på Gina Tricot under tisdagarna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0