en saknad...

igår kväll låg jag och kollade igenom massa skrivblock som jag har i min säng, där jag skriver ner allt möjligt. från saker jag ska göra dagen därpå till olika låttexter eller citat. jag hittade då massa saker som jag skrev för nästan ett år sen och en himla massa minnen och saknad väcktes till liv. jag hittade massa texter om O'Felia... <3

för att sammanfatta lite kort, var/är O'Felia är häst som stod på stallet där jag rider ett tag förra året, men hon såldes i augusti 2008. hon var den försa storhästen jag red, och vi klickade på något sätt och hon betydde enormt mycket för mig... så det var sjukt trist att hon såldes.

i alla fall så kom jag på att jag fortfarande saknade henne något så enormt och jag tror inte att det har gått en ända dag från den 19/8-08 utan att jag tänkt på henne minst en gång. hon var perfekt på ett sätt som inte innebar att hon var perfekt, men hon var oslagbar i mina ögon. det var inte det att hon var otroligt duktigt att rida, särsklt inte i hoppning, för hon kunde verkligen inte hoppa, men jag tror det var timing när hon kom in i mitt liv som gjorde att det blev så bra. och dels att vår första lektion var något av det bäst jag någonsin varit med om. DET var perfekt!

sen när hon åkte försvann lite det roliga som jag hittat med att rida storhäst, vilket jag i övrigt inte alls tyckte om, och det gick sämra och sämra på lekionerna eftersom att jag inte kunde hitta, eller kanske ville hitta någon bra ersättare till min älskade O'Felia. men det blev ju bättre och i slutet av höstterminen hittade jag ju Liberton. världens sötaste Bebis-ton. men jag saknar fortfarande O'Felia enormt mycket. det är en häst jag aldrig glömmer.

en saknad som aldrig försvinner, ett minne som alltid finns kvar.
en varelse jag aldrig glömmer, en varelsen jag alltid kommer älska


det var en utav sakerna jag hade skivit i mitt block, och det stämmer ju så väl så väl...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0