A clockwork orange och träning

jag blir så trött på denna fruktansvärda, svenska sommar! det blåser ju som om det vore oktober! :O jaja. man får ju ta det som det blir, när det inte är som det borde... eller vad säger man?
idag blev det en sväng ner på stan med syster. hon skulle leta efter något att ha på sig på midsommar, och jag efter en present till Linnéa som fyllde år 30 maj, men som ska firas på onsdag. jag lyckades bäst! haha. när jag väl kommit på vad jag skulle ge henne gick det snabbt och lätt.

vi hann också med en sväng in på biblioteket, och vem ser jag i entrén om inte... min lärare!! typ första dagen på sommarlovet!! usch. och sen när vi skulle ta bussen hem, hoppade en annan lärare på samma buss som jag!! usch vilken pinsam stämning det blev, när han såg mig, och vi bara... ehm.... öhm.... hej...   typ. hatar sånna situationer, men hamnar oftast i dom. särskilt när det är sånna människor som man inte känner särskilt bra och man inte vet om det är socialt rätt att hälsa eller inte. sånna situationer uppstår ju alltid om man möter en lärare på stan, men aa... sånt är livet.

på biblioteket, lånade jag filmen "A Clockwork Orange". var rätt sugen på att se den, i och med att jag i höstas, läste boken först på engelska, fattade inget. sen på svenska, fattade inget, och sen försökte jag hyra filmen, men den fanns inte. men nu fanns sen, så jag & Andrea såg på den, men jag fattade inget då i heller så det är kanske lika bra att ge upp hoppet om att få grepp om den...
lånade även "Förnuft och känsla" av Jane Austen på bok. uppföljaren till "Stolthet och Fördom" och "Försoning", får se om den är bra. hr inte läst någon utan dom andra, men sett filmerna.

på kvällen nu, så testade jag även Charlotte Perellis träningsprogram som jag, som sagt, satt på dörren. egentligen skulle jag ha börjat redan i morse med att gå 45 minuter i rask takt, men jag är inte direkt en morgon människa, så jag vakande inte av klockan, haha. typsikt mig. men i alla fall körde jag del 2, ett styrkeprogram på  5 övningar. riktigt roligt. så imorgon skulle det egentligen varit 25 minuter jogging på morgonen, men jag tror jag skiter i morgonpassen. det är faktiskt sommarlov. så istället Styrka B. ser fram emot det.

ha det bäst så länge. puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0