jul

julafton igår dåja.
Som alltid så är ju det ända man gör på den dagen är äter.
För min del började det vid 11 med frukost. Därefter glögg vid halv 1, och direkt efter det jullunch först bestående av lite vanlig jumat med sprinskorv, skinka köttbullar osv. som förrätt, julkorv och potatis som varmrätt och pannacotta som efterrätt. efter det blev det paus i en timme för Kalle Anka och sen julfika med massa kakor :D haha.

sen blev det ännu en timmes paus och en tripp till mina kusiner (2 minuters bilfärd) för att fira resten av kvällen med fler än min farmor och farfar. Direkt där blev det såklart ännu mer mat, denna gången julmat "på riktigt" haha. en kort paus för julkappar och sen risalamalta. och sen fram med julgodiset.

smal jul!

haha nej, men det var roligt. jul är ju ändå lite speciellt med samma ritualer varje år så man liksom känner igen det varje år och kommer i stämning redan när man dricker glögg i farmor och farfars kök med de, min familj, en av kusinerna och faster. precis som det varit sedan jag var liten.
så om inte jul är bestående av traditioner så finns det inga traditioner. fast egentligen är det väl ingen som har ifrågasatt det iheller....

hoppas alla ni också haft en rolig och trevlig jul <3
btw. VI HADE SNÖ!! <3 white christmas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0